Translate

dimecres

ESTEM AJUDANT ALS NOSTRES JOVES? Medicina Esportiva. Per Ràdio Pallejà




Sovint, escoltem parlar que un noi/a ha obtingut una medalla olimpica o ha guanyat a un jugador a nivell porfessional. Moltes personas creuen que el resultat d'aquests esforços es degut a un programa de entrenament. Aquestas personas creuen que quan abans aconsegueixi un esportista jove el rendiment d'un adult, més gran será la durabilitat en la carrera esportiva que hagi escollit.
Per exemple, alguns pares preguntan si és bò que els seus fills desenvolupin un treball esportiu amb l'ajuda de les pesas. Es cert que cada cas és un mòn, però molts d'aquests pares es sorpendràn quan portin als seus fills a centres esportius per que s'iniciin en la pràctica de la disciplina de l'esport. De ben petits, l'impuls cap a les especialitats prematures, fa que un nen aprengui a entrenar i a conèixer el seu cos de manera especifica a l'edat dels 4 o 5 anys. És aleshores, aquesta, la manera prematura de produir campions?En absolut, Els atletas, amb èxits prematurs, no acostuman a comvertirse en campions en el decurs de la seva vida futura. Què sabem de la BIOMECANICA?Conèixem els nostres musculs?Com actuan i quina funció ténen?Aquestas sens dubte, són figues d'un altre paner que tractarem en un altre capitol, però la veritat es que hi ha moltes raons per que els joves que s'especialitzan massa aviat mai obtinguin l'èxit com els adults i abandonin en el temps, a no ser que es poseeixi un talent innat, com ara el que tenen les grans figures de l'esport i que omplen pàgines i pagines de revistas especialitzades, demostran les fites aconseguides de ben petits. Dani Pedrosa, Rafael Nadal, Fernando Alonso, Pau Gasol i tans altres que ens deixem pel camí....


    Consumir-se abans d'hora
  • La intensitat de l'esforç fisic necessari per jugar a un nivell adult és molt elevada, i el cos dels joves és incapaç de soportar aquestas tensions. Es produeix una desestructuració dels sistema musculo-esquelètic i apareixen les lesions.
  • Les tensions mental i emocional són molt elevades. Els joves entre els 7 i els 15 anys no poseeixen encara la capacitat psicológica que permet dominarles. Quan seguèixen forçant la maquina sense aprendre a conèixer com funciona el seu cos, es convertèixen en casos clàssics de sobreentrenament, dels quals els resultats solen ser la enfermetat i les lesions. 
Molts joves s'han consumit a l'edat dels 16-17 anys. De fet hi ha excelents atletas de escoles que ja no poden seguir jugant a les universitats, per que s'han cansat del joc o bè no poden seguir el ritme dels entrenaments preparatoris per les competicions locals, fins i tot estatals. Quina és doncs, la manera més adecuada d'entrenar als joves? Hi ha una solució molt simple. S'ha de tenir en compte que per entrenar als joves s'ha de ensenyar a que siguin capaços de superar el rendiment del millor atleta del món en la seva mateixa edat. Quan arrivi als anys clau per bàtre rècords, tindrán potencial per superar els actuals. Aconseguir aquests parametres, suposa desenvolupar en aquests jove, la capacitat per aprendre les tècniques adecuades i assolir una disciplina fisica necessaria per cada jove. Entrenant simplement per a ser tant bò com els millors, no asegura que poguem obtenir el tant ansiat èxit en 20 anys.